Ilustracja

Ilustracja reklamowa

Nudne posty z firmowego fanpage’a zamień na ilustrację.

Banki zdjęć zdecydowanie usprawniły projektowanie graficzne a także komunikację w social mediach. Jednak kiedy okazuje się, że właśnie Twoja największa konkurencja udostępniła na facebooku w mikołajki to samo stockowe zdjęcie już nie jest tak fajnie… Wtedy przychodzi chwila refleksji i zaczynają nas dręczyć myśli o naszej autentyczności, wyjątkowości i szacunku do odbiorcy, który przejawia się w jakości publikowanej mu treści. Jeśli wrzucamy na nasze firmowe profile wciąż powielane tematy nie wnoszące nic nowego to musimy się niestety liczyć z miernym zainteresowaniem.

Może jednak wcale tak nie jest! Staramy się, piszemy ciekawe artykuły, opowiadamy fajne historie, przeprowadzamy ważne badania i mimo to nie mamy odbiorców. Długi blok tekstu w mediach społecznościowych przykuwa naszą uwagę. Często jednak będąc w biegu, skupiając się na skasowaniu biletu, poprawieniu szybko niewygodnego buta  potrzebujemy jeszcze dodatkowego bodźca do zwrócenia naszej uwagi. Czy ktoś się już domyśla? Tak, to ilustracja reklamowa. Nieporównywalny zamiennik dla stockowych zdjęć. Ilustracja stworzona specjalnie dla Ciebie jest gwarantem, że Twoja największa konkurencja takowej nie doda.

A twarzą naszej firmy zostajeeee… maskotka firmowa!

Superbohater twojej marki nie musi być sławnym aktorem, może być kilkoma kreskami na kartce o równie wysokiej sile perswazji. Jak to?? Ludzie przywiązują się do fikcyjnych postaci podobnie jak do prawdziwych. Szczególnie do tych wyrazistych osobistości z filmów, seriali, książek. Pociągają one z sobą rzesze wiernych fanów, lądują na koszulkach i gadżetach a przede wszystkim zapisują się w historii i funkcjonują żywo w popkulturze. To samo zdziałać może brand hero jeśli tylko zyska sympatię ludzi w nienachalny sposób. Nie musi być muskularnym panem z *tu wklej swoje logo* na piersi. Przede wszystkim ma być przyjazny, mieć barwną osobowość i indywidualne cechy charakteru. Dobrze dla jego kariery jeśli jest specjalnie dostosowany do sprecyzowanej grupy docelowej. Brand hero powinien być kimś z kim przeciętny klient mógłby się utożsamić lub po prostu go polubić.

Maskotka firmowa wchodząc w obieg staje się tak samo ważnym elementem identyfikacji wizualnej jak logo. Często zdarza się, że jest nawet pierwszą rzeczą jaką kojarzymy z daną marką, dopiero później dodając całą resztę. Nie do końca pamiętam logotyp serka Danio, ale Małego Głoda to ja znam jak dobrego kumpla.

Close Menu