Grafika projektowa

Identyfikacja wizualna

Do czego potrzebne mi to logo?

Kiedy chcemy opowiedzieć komuś coś o jakiejś osobie i wystarczy, że wspomnimy o kształcie jej fryzury i wiemy o kogo chodzi, wtedy mamy sukces budowania marki osobistej. Kiedy nasza firma nie ma charakterystycznego uczesania, wtedy przydaje się logo. Kiedy mam się spotkać na mieście z chłopakiem, już z daleka poznaję go po chodzie. Dobre logo już z daleka, lub małe powinno nam mówić: to ta konkretna firma nie inna! Podsumowując logo powinno być naszą najbardziej charakterystyczną, niepowtarzalną cechą. I tak jak na wiele sposobów możemy żartować z czyjejś oryginalnej fryzury, tak logo powinno być na tyle plastyczne, że odnajdzie się w różnych sytuacjach, na różnych przedmiotach, kiedy może być modyfikowane względem okoliczności lub nawet stosowane jako estetyczny wzór na firmowych koszulkach z chęcią noszony nie tylko przez pracowników.

Krótka anatomia identyfikacji wizualnej.

Identyfikacje wizualną tworzy się przede wszystkim dla firm, wydarzeń, organizacji, kampanii lub konkretnej kolekcji produktów. Najważniejszym i podstawowym jej elementem jest logo. Logo może składać się z sygnetu czyli znaku oraz z logotypu czyli graficznego przedstawieniu napisu. Najczęściej obydwie składowe występują w parze. Porządnie zaprojektowane logo posiada swoją księgę znaku, która krótko i treściwie przedstawia jego poprawne zastosowanie oraz dopuszczalne modyfikacje. Kolejnymi elementami identyfikacji wizualnej jest zestaw kolorów oraz fontów. Ciekawym dodatkiem do tego pakietu może być na przykład brand hero, ale z nim odsyłam do zakładki “ilustracja reklamowa”.

Close Menu